29 Şubat 2012 Çarşamba

KREDİ KART AİDATLARI


Kredi kartı deyince benim aklıma ilk olarak gereksiz yere aldıkları aidatlar geliyor. Her yılda bu aidatlar yüzünden bankalarla kavga ediyorum ve kazanan taraf hep ben oluyorum. Çünkü susmuyorum, hakkımı savunuyorum ve karşılığında da hem aidatımı iptal ediyorlar hem de hediye puan veriyorlar, ;)


Son olarak kredi kartı ekstremde Mart ayında aidat olarak 90 TL alacaklarını öğrenmemle, ilgili bankayı aramam bir oldu. Müşteri temsilcisiyle aramda geçen konuşmayı aynen aktarıyorum:

- Merhaba Yağmur Hanım nasıl yardımcı olabilirim?
_ Kredi kartımı iptal ettirmek istiyorum.
- Nedeni nedir?
_ Kart aidatı tabiki de. Bu kartın 90 TL edeceğini düşünmüyorum.
- Bunun için kartınızı iptal ettirmeyin, ben kartınıza 20 TL nakit puan yükleyeyim kartınız sizde kalsın!!!???!!!
_ Yani aidata 70 TL ödemiş olucam öyle mi? Hiç gerek yok kapatın lütfen kartı!
- O zaman şöyle yapalım kart aidatını iptal edeyim ben sizde kartınızı kullanmaya devam edin !!?? (Aidat iptal edilebiliyor yani, çok enteresan!)
_ Tamam :) Teşekkürler.


Sonuç olarak sizde susmayın, kart aidatları iptal edilebilen bir durum, siz yeterki kartınızı kapattırmak isteyin!!!


Not: Gelen yorum üzerine konuyu araştırdım. Aşağıdaki yazıda kart aidatlarını geriye dönük almak için bilgiler bulunmakta. Normalde bankaların aidat alması yasak olmasına rağmen bilinçsiz tüketicilerden hala aidat alınmakta. Bunu engellemek için kredi kartı ekstrenizi mutlaka kontrol edin. Siz yinede kartınızı kapattırmak için bankanızı arayın, (özellikle hsbc bank) kapattırmamak için size nakit puan teklif edecektir, kabul edip puanlarınızla kendinize bir hediye alın:)


    29 Şubat 2012 Çarşamba

Kart aidatı nasıl geri alınır?

Kart aidatı nasıl geri alınır? Yargıtay'ın son 10 senede alınan kredi kartı aidatlarının geri ödenmesi gerektiğine dair kararı üzerine ödediği aidatları geri almak isteyenlerin Tüketici Hakem heyetlerine başvurması gerekiyor



Dünya Bülteni/ Haber Merkezi
Yargıtay'ın kredi kartı aidatlarını 10 yıl geriye doğru alınabileceği yönündeki kararından sonra, bir kart için tüketicinin ortalama 50 lira olan aidat ücretinde toplam alacağın 500 lirayı bulabileceği gündeme geldi.
Uzmanlar alınan aidat ve kart sayısına göre alacağın artabileceğini mahkemelerin bunun için faize de hükmedebileceği uyarısında bulundu. Yargıtay'ın almış olduğu ve diğer sorunlara emsal olacak kararını duyan vatandaşlar dilekçelerle gerek hakem heyetlerine gerekse bankalara başvururken Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, 300 liraya kadar çıkan aidat ücretlerinin insafsızlık olduğunu BDDK'nın devreye girmesi gerektiğini söyledi.
DERNEKLER HAZIRLIKLI
Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar ise Yargıtay'ın kararının emsal niteliğinde olduğunu belirterek, kredi kartı kullanım ücretinin 10 yıl geriye dönük olarak talep edebileceklerini kaydetti. Çakar, isteyen vatandaşlara yardımcı olunacağını ifade ederek, "Tüketiciler geriye dönük 10 yıllık üyelik aidatlarının defaten kendilerine iade edilmesini istemeli. Ödenmeyen bedellerin, faizi ile tahsili için yasal yollar tüketicilere açık." dedi.
Çakar sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bankalar ile anlaşmazlık olduğunda kaymakamlıklardaki hakem heyetleri davalara bakıyor. Buralara müracaat ücretsiz olarak kabul ediliyor ve matbu dilekçeler bulunuyor. Aidat kesildiğine dair kart ekstreniz ve banka ile sözleşmenizi alarak gerekli müracaatta bulunabilirsiniz."


2 yorum:

  1. Yağmur Hanım kart aidatları konusunda yeni bir gelişme var.Artık bankalar kart aidatı kesemeyecek ve geriye dönük 10 yılın da iadesini yapacak.Tabi bunun tüketici olarak arkasına düşmek lazım.Geriye dönük iadenin nasıl talep edileceği ile ilgili çeşitli sitelerde açıklamalar var.Bunları burada paylaşırsanız seviniriz...

    YanıtlaSil
  2. Latife Hanım, öncelikle ilginize teşekkür ederim. Yorumunuzdan sonra konuyu araştırıp yazımı güncellemiş bulunmaktayım.

    YanıtlaSil